1402-06-21 18:10
470
0
86439
در گفتگو با گلستان ما مطرح شد؛

علت قطعی آب در برخی نقاط گلستان

مدیر دفتر و کنترل انرژی آب و فاضلاب گلستان گفت: گرد و غبار به برخی تاسیسات برق آسیب زد و باعث قطعی برق شد، این مسئله در تامین آب بی‌تاثیر نبود.

علیرضا امیرنیا در گفتگو با گلستان ما گفت: ریزگردها به مقرهای برق آسیب وارد می کند خاک وارد نشتی‌های این مقرها شده و بر اثر باران باعث شکستگی آن می‌شود، این مسئله منجر به قطعی برق ‌های فشار ضعیف و 20 کیلوووات می‌شود

مدیر دفتر و کنترل انرژی آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: این مسئله باعث شده که ما در تامین آب از چاه و انتقال آن به مخازن دچار مشکل شویم، در روز گذشته به دلیل این ریزگردها فیرهایی مسیر شصتکلاه قطع شد و همکاران ما به بررسی مسیر پرداختند تا بتوانند برق را به مدار برگردانند.

امیرنیا بیان کرد: همکاران ما پس از قطعی باید یکی یکی این اتصالات را بررسی کنند و لذا اتصال مجدد آنها و وارد مدار شدن چاه ها زمان بر است، امروز نیز متاسفانه قطعی برق در محور باغو بندرگز داشتیم که آب منطقه گل‌افرا را برای ساعتی قطع شد.

گفتنی است در اطلاعیه ای شرکت اب و فاضلاب استان گلستان از مردم درخواست کرده نسبت به صرفه جویی مصرف آب اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است « با توجه به آلودگی هوا و ورود ریزگردها که از روز گذشته شاهد آن در سراسر استان بوده ایم ، از مشترکان این شرکت خواست با مدیریت در مصرف آب و پرهیز از مصرف و شستشوی غیر ضروری از قطعی آب جلوگیری کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده هم استانی ها حتی الامکان از مصرف آب براي شستشوي حیاط ، خودرو و  پاركينگ خودداري کنند.

پدیده ورود ریز گردها از دیروز زندگی مردم گلستان را مملو از گرد و غبار گرد.

این پدیده حتی در شهر‌هایی که در ساعات بعد از ظهر روز گذشته شاهد بارندگی بوده اند نیز مشاهده شده است.

مسئولان استان علت و منشاء اصلی این ریزگرد‌ها را در خارج از کشور می‌دانند، اما بنظر می‌رسد خشکی تالاب‌های اصلی استان مانند تالاب گمیشان و وضعیت نامناسب پوشش گیاهی زمین‌های شمالی استان نیز بر دامنه این مشکل افزوده است.»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.